פרויקט קבוצות תמיכה

פרויקט קבוצות תמיכה

כחלק מהשירות הסוציאלי פיתחה העמותה קבוצות תמיכה. למרות הריחוק והפיזור הגיאוגרפי וקשיי הניידות עקב המחלה, נפגשים המשתתפים, מלאי מוטיבציה, באופן קבוע. במסגרת הקבוצות ניתן דגש על מודעות עצמית,תמיכה הדדית, מיצוי פוטנציאל אישי וקבוצתי, העצמה, העשרה וחברה.

מטרות הפרויקט:
תמיכה רגשית אישית וקבוצתית ועזרה הדדית.
גיבוש קבוצת חברים תומכת ופעילה למען עצמם.
חיזוק וטיפוח העצמה אישית וקבוצתית.
העשרה, הקניית ידע ומידע .
ליווי אישי ובניית תוכניות שיקום אישיות לחולה ומשפחתו.

מידי שנה אנו נפרדים בצער רב מחברים יקרים אשר נפטרו בטרם עת. תפקיד הקבוצות בתקופה קשה זו חיוני ביותר בליווי בעת התמודדות המשפחות והחברים חולי FD עם השכול והכאב, ועם החששות בהתמודדות עם מחלה חשוכת מרפא ומסכנת חיים.

אנשים החווים מחלה או נכות מתמודדים עם לחצים רבים בתחומים שונים של החיים. לעתים קרובות, החולה כמו גם בני משפחתו חשים בודדים במאבקם, מתמודדים לאורך זמן עם מצבים של חוסר וודאות ועם תחושה של שליטה מוגבלת בהחלטות המעצבות את חייהם. קבוצת השווים מספקת לחולים הזדמנות, בדרך כלל יחידה, להתמודד עם נושאים המעסיקים אותם בעקבות המחלה ובכלל.

הקבוצות מהוות גרעין חשוב לתמיכה הדדית, ללמידה על דרכי התמודדות שונים, מקום המאפשר לפרוק מטענים רגשיים ולעבד אותם. בקבוצה יש הרגשה ש"מבינים אותי" וש"אני לא לבד". כולם חווים חוויות דומות, יש קבלה של המשותף והשונה בין החברים.

היום פעילות הקבוצות הבאות:

קבוצות חולים בוגרים (גילאי 18-30) באזור המרכז.
קבוצת חולים בוגרים באזור הצפון.
קבוצת אמהות מהמגזר החרדי.
קבוצת אבות מהמגזר החרדי.
קבוצת הורים לילדים צעירים חולים וקבוצת ילדים צעירים (במסגרת פרויקט "חינוך עם חיוך").

לסיכום:

הטיפול היומיומי המורכב והקשה, האשפוזים המרובים והמאבק לחיים יוצרים על החולים ובני משפחותיהם עומס רב. המשפחות זקוקות לסיוע וליווי מקצועי זמין. הקשר האישי עם צוות מקצועי והקשר ההדוק בין חברי העמותה במסגרת קבוצות התמיכה מקל ולו במעט על החולים ועל המשפחות בדרכם להתמודד עם מחלה קשה ואכזרית זו.

תודות:

בשם החולים והמשפחות אנו מבקשים להודות לגב' נטע גולדמן ולד"ר חנן גולדמן אשר מתנדבים בהנחיית קבוצות ההורים במגזר החרדי ועושים זאת במסירות ובאהבה גדולה.
תודה מיוחדת למיכל טוביה שמנחה בלב חם ורחב ביחד עם נטע את קבוצת האמהות בבני ברק.